مدیریت زمان ؛ با ساده ترین راه حل های ممکن
وبلاگی در زمینه سفر ,گردشگری و صنعت توریسم

جمعه 23 اسفند 1398
ن : بنفشه

مدیریت زمان ؛ با ساده ترین راه حل های ممکن

هر فردی در زندگی خود شرایط خاصی را تجربه می کند. قطعاً مدیریت زمان هم یک مسئله شخصی و مرتبط با اراده فرد است.در مورد مدیریت زمان پیشتر هم در گشنیز مطالبی را درج و منتشر کرده ایم و در مقاله پیش رو نکاتی را در خصوص مدیریت زمان با ساده ترین راه حل های ممکن تقدیم حضورتان میکنیم.با گشنیز همراه باشید.

افرادی که مشغله های کاری زیادی دارند همیشه از کم آوردن وقت صحبت می کنند. در حقیقت هیچگاه کمبود وقت معنایی ندارد، بلکه مهم تر از آن نبود مدیریت زمان خواهد بود. اگر شما برنامه ریزی مناسبی را در هر روز داشته باشید، برای هر فعالیتی بازه زمانی تعریف کنید، قطعا وقت کم نخواهید آورد.

متأسفانه یکی از شایع ترین دلایل عدم مدیریت زمان را می توان پایبند نبودن به برنامه ریزی نسبت داد. شما در ابتدای روز برنامه ریزی دقیقی را انجام می دهید، اما هیچ یک به درستی عمل نمی کنید. همین عامل می تواند سبب هدر رفت وقت شما شود. کارهای اضافی و غیرضروری را انجام ندهید.

اولویت بندی کنید که کدام کارها باید هرچه سریع تر انجام شوند، در این صورت زمان شما هم ذخیره خواهد شد. این که یک فردی مدیر است و هیچ گاه وقتی برای کاری ندارد، نشانه ای از بی کفایتی در مدیریت زمان دارد. هر مدیری با توجه به آموخته های مدیریتی خود باید زمان مشخصی را تعریف کند.

در ادامه راه کارهایی را به شما یادآوری میکنیم تا با بکارگیری منظم و دوباره آنها بتوانید بر کمبود وقت خود غلبه کنید.

 

مدیریت زمان با ساده ترین راه حل های ممکن

 

مدیریت زمان اما با فشاری

اینکه شما بر روی انجام کارها در همان زمان پافشاری کنید، بسیار خوب است. زیرا تنها نتیجه مطلوب برای برنامه ریزی و مدیریت وقت و هزینه ها در این شرایط اتفاق می افتد. در برگه ای کارهایی که در همان زمان انجام شده و همچنین کارهایی که انجام نشده را بنویسید. در این شرایط شمای کلی از خود را به دست می آورید.

برای مدیریت زمان کارها را از صبح آغاز کنید!

 کارهای زیادی در طول روز داریم اما دوست داریم تا صبح را در استراحت به سر ببریم و در بعدازظهر آنها را انجام دهیم. این نکته یکی از اصول اصلی مدیریت زمان خواهد بود که کارهای مهم را در صبح انجام دهید. عموماً بسیاری از کارهای غیر ضروری و به یکباره در بعدازظهر اتفاق می افتند. بنابراین اگر شما نتوانید کارهای سخت خود را در قبل از ظهر انجام دهید به مشکل برخواهید خورد.

 

مدیریت زمان با ساده ترین راه حل های ممکن

لیستی از مهم ترین کارها بنویسید!

در طول روز کارهای زیادی داریم، اما از این کارها چند مورد مهم تر هستند. بنابراین با اولویت بندی آنها می توانید مهم ترین ها را با بالاترین اثر از نظر روحی انجام دهید. این موجب می شود تا انگیزه ای برای ادامه روز و فعالیت های دیگر هم داشته باشید.

هیچ گاه خود را دچار سردرگمی نکنید!

شاید دیده باشید که برخی از افراد مدیریت زمان درستی ندارند. آنها یک کار را انجام نمی دهند. بلکه در طی یک زمان چندین کار را به صورت همزمان انجام می دهند. با کمی فکر متوجه می شویم که موفقیت در چنین فردی معنایی ندارد. تمرکز کافی بر روی هر فعالیت وجود ندارد. بنابراین کیفیت کار پایین می آید. 

سعی کنید تا در کنار فعالیت های روزانه خود حتما از استراحت و بازیابی انرژی حتی با گوش دادن به یک آهنگ آرامش بخش هم کمک بگیرید.

منبع: سایت گشنیز



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: زندگی و محیط، ،



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سفر نگار  و آدرس safarnegar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.